piątek, 21 lipca 2017

Juliusz I - Król Świata Włóczęgów

Z wizytą u Juliusza I - Króla Świata Włóczęgów.
„W drodze…”
Za pierwszym podejściem próbowałam dotrzeć lądem 😉 ale się nie udało. W drodze powrotnej spotkałam starszego miłego Pana z siwą brodą, który powiedział mi, że byłam jakieś 200m od celu, ale upał, gryzące bąki i chaszcze skutecznie uniemożliwiały dotarcie do Julka, więc już nie zawracałam. Następnego dnia wynajęłam łódkę i w końcu dotarłam 😊
Wysiadłam na małej kamienistej plaży w pobliżu której stał zatopiony stary suchy dąb i ruszyłam się przywitać…
„Król Włóczęgów – Juliusz Pierwszy”
Przyjęta zostałam po królewsku  ale z pewną dozą ostrożności, choć trwało to krótko i Julek rozgadał się na całego, zadając pytanie za pytaniem popijając zimne piwo 
Opowieści Julka trochę trwały, wysłuchałam ich z pełną uwagą i muszę stwierdzić, że bardzo miło spędziłam ten czas…w towarzystwie sympatycznego człowieka…
Równie miło będę wspominać Jego huśtawkę, bo pierwszy raz mogłam się na takiej pobujać, zachęcana nawoływaniami Julka
– Śmiało!
– Śmiało! 
„Pokój to tylko czas między wojnami"
Postać Julka często bywa przedstawiana w niekorzystnym świetle… Dziwak, wariat, odmieniec ...użyć takich epitetów w stosunku do tak barwnej postaci, jaką jest Król Włóczęgów - Juliusz I, może tylko osoba pozbawiona chęci zrozumienia i wyobraźni. Kiedy jednak poświęcimy trochę zaangażowania, by spojrzeć na świat jego oczyma, objawi nam się racjonalny i czysty przekaz płynący z jego słów i osobowości.
Podejrzewam, że każdy z nas może w nim znaleźć cząstkę samego siebie, cząstkę naszych pragnień i dążeń, oraz odrobinę tego, czego w nas samych brakuje. To czy będziemy w stanie dostrzec, tą głębię zależy jedynie od naszego zaangażowania i naszych intencji…więc jeśli będziecie w Bieszczadach, zachęcam serdecznie do wynajęcia łódki/kajaka, zapakowania trochę konserw, ryżu, owoców, warzyw, ZIMNEGO PIWA  i do wyruszenia na spotkanie z Julkiem, do Zatoki Suchego Drzewa.
Wycieczkowicz.




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz